Saturday, February 12, 2011

KEK DURIAN

Kek Durian" mesti ada yg tanya mana dapat durian kan bukan musim sekarang ni.. Sebenarnya aku gunakan durian yang aku frozenkan dan lama dah taun lepas masa musim durian tapi masih baik punye.Sebut pasal frozen aku juga ada frozenkan cempedak dan mangga bila time nak buat cake tak payah tunggu musim buah . tak gitu? Tak boleh tahan bila jenjalan kat blog SINI... Memang sedap kek ni lembut lembab dan gebus lagi..bagi orang yg suka durian macam aku ni..resepi aku copy minta halal pd empunya resepi tengok kat bawah

Bahan-Bahan
  • 250gm mentega
  • 125 gm gula kaster - sy kurangkan sikit
  • 1/2 camt vanila
  • 4 biji telur
  • 125 gm isi duruan yg di purikan (blander isi besama susu) kalau mls lebur je isi durian dlm mixar kata kak Ida (Rose campurkan dgn 1tbs susu pekat dan gaul je dgn isi durian)
  • 200 gm tepung naik sendiri - diayak
  • 50 gm tepung gandum - diayak
  • Putar 3 bahan utama hingga gebu
  • Masukan sebiji- sebiji telur dan putar hingga kembang
  • Bubuh puri durian, bahan di ayak kacau sebati
  • Ratakan adunan dlm tin 20cm bulat yg di lenser dan alas dgn kertas minyak
  • Bakar pada suhu 170'c selama 40- 50 minit
  • kalau suka letak coklat chip diatas- saya putargkn lebihan puri durian diatas adunan
  • (Rose letak taburkan badam hiris)

Nak cepat nya pasal potong asal bole je..

2 comments:

FaKArePa!n said...

ni mesti kaw2 bau dan rasa dia.. bez ke x??

jom baca pasal ni..baru follow sini ni..

Perbezaan antara Manchester United dan Manchester City

rossalle said...

Tq jengah blog saya. rasa dan bau ehmmm nak buat kek ni lagi lah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...