Sunday, June 6, 2010

Simple Marble Cheese Cake





Ari ni beday haku.. kek buat sendiri wish sendiri and makan sendiri,, sedey nya tak sorang pun tahu kat rumah ni.. dapat wish sms.. suspen je.. dari Jusco ingat juga ye..wakakaka...
Apa nak sedey ye.. dah pangkat makcik2 ni.. Ha tu lopong mulut tu napa terhingin ye?
tengok blueberry tu leleh leleh Ha ambik resepi ni buat senirik...Resepi ni pun haku tak ingat sapa punya tak pe lain kali aku bagi di punya link.. Resepi ni rasanya senang wei..

Bahan-bahannya
250gm cream cheese
1 cawan fresh cream (Aku guna 1 cup plain yogurt + 1/3 cawan fresh milk)
2 sudu besar jus lemon (1/2 biji jus lemon)
3 sudu besar tepung gandum
2 biji telur gred B
90 gm gula pasir (aku guna 100gm)
1 sudu kecil coklat emulco

Cara-caranya
1. Panaskan oven 175 degree. sapukan loyang bulat 8 in dengan butter dan alaskan dgn kertas minyak
2. Masukkan semua bahan kecuali coklat emulco dlm mangkuk dan putar
(Cara aku pulak aku putar cheese dgn gula dulu dah sebati di ikuti telur kemudian susu/yogurt
sebab aku ada mixer kecik je)
3. masukkan dlm loyang. tinggalkan dua sudu dan campurkan dgn coklat emulco masukkan dlm piping bag dan lorekkan bhagian atas adunan .
4. Bakar secara waterbath selama 45 minit
5 Simpan dlm peti sejuk semalaman..
6 Nak makan macam tu boleh nak letak blueberry atasnya lagi sedap..

1 comment:

cutegurlzz93 said...

bkn x ingt lh....
t'lmbt wish jerk....
hehehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...