Saturday, April 2, 2011

SWEET POTATO BALL

Apa yang boleh aku katakan kueh ni sedapppp. Kalau guna kledek pepal agaknya jadi dragon ball heheh. rangup di luar lembut di dalam. Resepi rempit kat sini dan sumber PN Zainon yg suka makan kueh ni kalau pegi Cameron kalau suka boleh cuba resepi aku tulis balik kat bawah ni Bahan-bahannya 500 gm keledek jepun (keledek malaysia pun bole lah) 2 cawan tepung pulut 1/4 cawan tepung jagung 1/4 cawan kelapa parut (putih nye) 1 cawan gula pasir (aku buh 3/4 cawan je) 1/4 cawan air Sedikit garam Caranya Rebus atau kukus keledek buang kulitnya dan lenyekkan Campurkan semua bahan-bahan dan gaulkan tuang kan air sedikit-sedikit sehingga jadi doh. bulat2 kan (ikutlah nak besar mana) comel2 lagi baik Goreng dalam minyak terendam dengan api jangan terlalu besar sampai kuning kecoklatan Toskan minyak dan biar sejuk sedikit jangan ngap masa panas2 sangat tu, melecur kang bibir.. Ikhlas dari **ROSSALLE**

3 comments:

Eyriqazz said...

huk3..buat saya lapar di malam hari..

umm...nak komen skit..lagi mudah mengomen tanpa word verification

P/s : dijemput join

Small Give Away|RMxx dari Eyriqazz.Com

EYQASARA said...

makaaaiiiii!!!! rase mcm nak amik kat ctu je cekodok tu.. mcm sedap! nak! nak!

Wanieda said...

Jom join contest.. hadiah menarik menanti anda!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...